Tartós karcsúság titkai

Tartós karcsúság titkai

Ahhoz, hogy a sikeresen leadott kilók ne jöjjenek vissza, változtatnunk kell az evéshez való hozzáállásunkon és a fogyókúráról alkotott elképzelésünkön.

Aki hajlamos a hízásra, annak el kell fogadnia, hogy számolnia kell a kalóriákat.

Ugyanis attól hízunk, amit megeszünk! A legtöbb elhízott személy tagadja, hogy túlzásba vinné az evést.
Sokan úgy gondolják, hogy nem fogyasztanak több táplálékot, mint asztaltársuk, aki azonban sovány marad. Természetesen csodák nincsenek, és az energia, ami a zsírszövetekben elraktározódik, nem a levegőből kerül oda. Szinte észrevétlenül, többletfogyasztással igen nagy súlyt lehet felszedni.
Íme, egy példa: 2 dl (1 csésze) 2,8% zsírtartalmú tejben mintegy 100 kcal van. Ha minden nap, rendszeresen egy csésze tejjel többet fogyasztunk, mint amennyi táplálékra abszolút szükségünk lenne, akkor egy év alatt 365 x100=36.500 többletkalóriát veszünk fel. Ez mintegy 5 kg zsírszövet felépítésére elegendő. Ezzel az egyszerű módszerrel sikerül tehát évenként legalább 5 kilót híznunk. 10 év alatt ez bizony már fél mázsa súlygyarapodást idézne elő. Aki feketekávét iszik és ezt, (hogy ne égjen annyira a gyomra) valamilyen mesterséges vagy
természetes tejporfélével teszi kellemesebbé, könnyen már napi 3 csésze feketekávéval is elérheti a veszedelmes mértékű súlygyarapodást.

A sikeresen leadott kilók megtartásához a következőket ajánlott betartani:

Meleg folyadékkal kezdjük a napot, ez lehet víz, tea. Reggelire egy pohár joghurt, kefir, egy szelet teljes kiőrlésű rozskenyér, pár szelet zsírmentes felvágott.

Tízóraira és uzsonnára együnk sok zöldséget, gyümölcsöt. A napi kalóriamennyiségünk 60 százalékát ebédre fogyasszuk el. Ez lehet egy tányér leves, natúr hús zöldkörettel vagy salátával, de fogyaszthatunk főzeléket is natúr hús vagy tükörtojás feltéttel. Gyakori táplálkozási hiba, hogy úgy gondolják, a déli ebéd kihagyásával eredményesen lehet fogyni. Minden kihagyott főétkezés hatással van a nyugalmi anyagcserére. Az anyagcsere lassul, kevesebb energia használódik fel, később még nagyobb arányú túlevés következhet be. Ebédeljünk 12-15 óra között és lehetőleg meleg ételt. Vacsora a lefekvés előtt 2-3 órával, könnyen emészthető, kalóriaszegény ételekből választva. Vacsoránkat próbáljuk meg 18-19 óra közé időzíteni, mennyisége pedig maximum fele legyen az elfogyasztott ebédnek. 10-15 dkg roston sült csirkemell, natúr hal salátával, két darab lágy ill. főtt tojás, teflonban elkészített rántotta, 10 dkg gépsonka zöldséggel.
Vacsora után az este folyamán, ha éhesnek érezzük magunkat, igyunk egy csésze teát, vagy levest, vagy fogyasszunk nyers zöldséget magában. Ennek betartása kiemelten fontos, mert a túlsúly leggyakoribb oka a rendszertelen, a biológiai óránknak nem megfelelő időpontban való étkezés. Este hat óra után az alapanyagcserénk lelassul, minden ezután elfogyasztott kalória raktározódik!

  • Amennyiben a nap folyamán hirtelen rossz közérzet, szédelgés, fejfájás lépne fel, együnk meg 1-2 szem szőlőcukrot, mert az megemeli a hirtelen lecsökkent vércukorszintet.
  • Nagyon fontos: naponta minimum másfél-két liter folyadékot inni! Lehetőleg nem cukros üdítőkből, hanem ásványvízből, csapvízből, gyógyteából. Aki puffadásra hajlamos, annak a szénsavmentes ásványvíz ajánlatos.
  • A leadott kilók megtartásához a mozgás is nélkülözhetetlen. Azt a mozgásfajtát, sportot végezzük örömmel egy héten kétszer-háromszor, amelyhez a legtöbb kedvünk van!

A sokoldalú táplálkozás – friss gyümölcs, zöldség, teljes kiőrlésű gabona, hal, szárnyasok – szükséges ahhoz, hogy a szervezetet ellássuk minden olyan anyaggal, amely nemcsak karcsúvá varázsolja a testet, hanem egészségessé is.
Fontos a megfelelő étrend, a rendszeres fizikai aktivitás, elegendő folyadék és esetenként fenntartó akupunktúrás kezelés, illetve fogyasztó testkezelés. A pszichés háttér sem elhanyagolandó, hiszen hatalmas önfegyelemre és kitartásra van szükség a hosszú távú eredmény eléréséhez.