Pilates

Pilates torna:

A módszer feltalálója Joseph Hubertus Pilates (német származású) a gyakorlatokat eredetileg az I. Világháborúban megsérült katonák rehabilitációs programjának szánta, később aztán profi táncosok körében is népszerűvé vált Amerikában, (ezután tért vissza Európába)mivel a Pilates edzéssel sérülések nélkül trenírozhatták izmaikat. A program lényege a kontrollált mozgássorozatok és a légzéskoordináció optimális összehangolása, miközben a torna az test egész izomzatát tonizálja, beleértve a test ún. „erőközpontjában” lévő belső izmokat is, amelyek létezését egyébként észre sem vesszük, így azokat akaratlagosan nem is mozgatjuk. Az erőközpont, a has, a hát alsó része, a far, a medence izmai, vagyis az összes hasizom, köztük a mély haránt hasizom, a mély hátizmok, a far- és a belső comb izmai, nemi szerv izomzatai, méhszalagok, valamint a medencefenék záróizmainak összessége. Minden mozdulat ebből az erőközpontból indul ki, innen áramlik az energia a többi izomcsoport felé. A mozdulatsorok erőközpontból történő tudatos irányításához, szükség van az említett izmok aktiválására, méghozzá oly módon, hogy a köldökünket húzzuk be a gerincünk felé, és az alsó lengőbordákat emeljük meg, mintha egy fűző lenne rajtunk. Ha ezt a pozíciót sikerül hosszabb időn keresztül megtartani, akkor tulajdonképpen elsajátítottuk a módszer alapját. Természetesen az első néhány edzésen nagy koncentrációt igényel a helyes légzés, és a belső izmok, főként a transverse abdominis aktiválása. Ha egyszer ráérzünk, a többi gyakorlat már egyszerűvé válik.

Pilates gyakorlatokkal képesek leszünk megfelelő légzéstechnika alkalmazása közben, tudatosan, elkülönítve irányítani az erőközpont izmait, melyek edzésével kiváló testtartás és egyensúlykészség érhető el. A torna különösen a gerincbántalmakkal küzdőknek rendkívül hasznos, és heti 2-szer 1 óra edzéssel már optimális eredményeket érhetünk el.

 

  • energikusabbá, fiatalosabbá és magabiztosabbá tesz,
  •  zsírt éget, karcsúsít,
  • szálkás, feszes izmokat formál,
  • csökkenti a szívinfarktus, cukorbetegség, magas vérnyomás,
  • vastagbélrák, inkontinencia, méhsüllyedés, kedélybetegségek kialakulásának veszélyét,
  • segítséget nyújt a csontritkulás megelõzésében,
  • a speciális légzéstechnika fokozza a szervezet oxigénellátását,
  • növeli az erõnlétet, javítja az állóképességet,
  • fokozza a vérkeringést és serkenti az anyagcserét

 

Az IMSC Zen termében vár téged is szeretettel Bencs Beáta 11 órától keddenként. Bejelentkezéshez kérlek hívd a 0620/400-7096 telefonszámot!

Pilates

Pilates torna:

A módszer feltalálója Joseph Hubertus Pilates (német származású) a gyakorlatokat eredetileg az I. Világháborúban megsérült katonák rehabilitációs programjának szánta, később aztán profi táncosok körében is népszerűvé vált Amerikában, (ezután tért vissza Európába)mivel a Pilates edzéssel sérülések nélkül trenírozhatták izmaikat. A program lényege a kontrollált mozgássorozatok és a légzéskoordináció optimális összehangolása, miközben a torna az test egész izomzatát tonizálja, beleértve a test ún. „erőközpontjában” lévő belső izmokat is, amelyek létezését egyébként észre sem vesszük, így azokat akaratlagosan nem is mozgatjuk. Az erőközpont, a has, a hát alsó része, a far, a medence izmai, vagyis az összes hasizom, köztük a mély haránt hasizom, a mély hátizmok, a far- és a belső comb izmai, nemi szerv izomzatai, méhszalagok, valamint a medencefenék záróizmainak összessége. Minden mozdulat ebből az erőközpontból indul ki, innen áramlik az energia a többi izomcsoport felé. A mozdulatsorok erőközpontból történő tudatos irányításához, szükség van az említett izmok aktiválására, méghozzá oly módon, hogy a köldökünket húzzuk be a gerincünk felé, és az alsó lengőbordákat emeljük meg, mintha egy fűző lenne rajtunk. Ha ezt a pozíciót sikerül hosszabb időn keresztül megtartani, akkor tulajdonképpen elsajátítottuk a módszer alapját. Természetesen az első néhány edzésen nagy koncentrációt igényel a helyes légzés, és a belső izmok, főként a transverse abdominis aktiválása. Ha egyszer ráérzünk, a többi gyakorlat már egyszerűvé válik.

Pilates gyakorlatokkal képesek leszünk megfelelő légzéstechnika alkalmazása közben, tudatosan, elkülönítve irányítani az erőközpont izmait, melyek edzésével kiváló testtartás és egyensúlykészség érhető el. A torna különösen a gerincbántalmakkal küzdőknek rendkívül hasznos, és heti 2-szer 1 óra edzéssel már optimális eredményeket érhetünk el.

 

  • energikusabbá, fiatalosabbá és magabiztosabbá tesz,
  •  zsírt éget, karcsúsít,
  • szálkás, feszes izmokat formál,
  • csökkenti a szívinfarktus, cukorbetegség, magas vérnyomás,
  • vastagbélrák, inkontinencia, méhsüllyedés, kedélybetegségek kialakulásának veszélyét,
  • segítséget nyújt a csontritkulás megelõzésében,
  • a speciális légzéstechnika fokozza a szervezet oxigénellátását,
  • növeli az erõnlétet, javítja az állóképességet,
  • fokozza a vérkeringést és serkenti az anyagcserét

 

Az IMSC Zen termében vár téged is szeretettel Bencs Beáta 11 órától keddenként. Bejelentkezéshez kérlek hívd a 0620/400-7096 telefonszámot!

időpontkérés

Ha szeretnél bejelentkezni, töltsd ki ezt az űrlapot.Hamarosan keresni fogunk telefonon időpont egyeztetéssel kapcsolatban.

Kérdezz tőlünk

Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel.