Minden a vegetarianizmusról 2.

Minden a vegetarianizmusról 1. cikkünk folytatása!

Fruitariánus:

Amit eszik: Gyümölcsök, méz, diófélék

Amit nem: húsok, tejtermékek, zöldségfélék

Peszkatariánus:

Amit eszik: gyümölcsök, zöldségfélék, halak és tenger gyümölcsei

Amit nem: Hús, tejtermék, tojás

Szemi-vegetáriánus:

Amit eszik: gyümölcsök, zöldségfélék, hüvelyesek, csirkehús, halfélék, tejtermékek, tojás

Amit nem: a négylábú állatok húsa

Ovo-lakto vegetáriánus:

Amit eszik: gyümölcsök, zöldségek,, hüvelyesek, gabonák, tejtermékek, tojás

Amit nem: húsok, halfélék

Ovo vegetáriánus:

Amit eszik: gyümölcsök, zöldségfélék, hüvelyesek, tojás

Amit nem: húsok, tejtermékek

Lakto vegetáriánus:

Amit eszik: gyümölcsök, zöldségfélék, gabonák, hüvelyesek, tejtermékek

Amit nem: húsok, tojás

A növény alapú életmód előnyei:

  • csökkenti egyes krónikus, nem fertőző megbetegedések gyakoriságát, mint például, magas vérnyomás, cukorbetegség, szív- és érrendszeri betegségek
  • alacsonyabb zsír és koleszterin bevitel
  • értékesebb zsírsavösszetétel
  • sok fontos vitamin bevitel
  • az átlagosnál több ásványi anyag bevitel
  • magas élelmi rost bevitel

A sok előny mellett számolni kell azzal is, hogy hátrányai is vannak ezeknek az életmódoknak. Az egyik ilyen az alacsony fehérje fogyasztás, amely vérszegénységet, gyengeséget és testsúlyvesztést is okozhat.

A másik a vashiány kialakulása, a vas felszívódásához jó minőségű fehérjékre van szüksége a szervezetnek. Ide tartozik még a B-12, a kalcium és a D-vitamin hiány. Illetve a talajtól függően a nitrát tartalom is megnövekedhet szervezetükben, mivel vannak növények, amik nitrát felhalmozódásra hajlamosak. Ilyen például a sárgarépa, sóska, paraj, cékla stb.

A megfelelően összeállított és figyelt étrend és életmód mellett, sok előnyre tehetünk szert, ha a növény alapú táplálkozást választjuk.

Minden a vegetarianizmusról 2.

Minden a vegetarianizmusról 1. cikkünk folytatása!

Fruitariánus:

Amit eszik: Gyümölcsök, méz, diófélék

Amit nem: húsok, tejtermékek, zöldségfélék

Peszkatariánus:

Amit eszik: gyümölcsök, zöldségfélék, halak és tenger gyümölcsei

Amit nem: Hús, tejtermék, tojás

Szemi-vegetáriánus:

Amit eszik: gyümölcsök, zöldségfélék, hüvelyesek, csirkehús, halfélék, tejtermékek, tojás

Amit nem: a négylábú állatok húsa

Ovo-lakto vegetáriánus:

Amit eszik: gyümölcsök, zöldségek,, hüvelyesek, gabonák, tejtermékek, tojás

Amit nem: húsok, halfélék

Ovo vegetáriánus:

Amit eszik: gyümölcsök, zöldségfélék, hüvelyesek, tojás

Amit nem: húsok, tejtermékek

Lakto vegetáriánus:

Amit eszik: gyümölcsök, zöldségfélék, gabonák, hüvelyesek, tejtermékek

Amit nem: húsok, tojás

A növény alapú életmód előnyei:

  • csökkenti egyes krónikus, nem fertőző megbetegedések gyakoriságát, mint például, magas vérnyomás, cukorbetegség, szív- és érrendszeri betegségek
  • alacsonyabb zsír és koleszterin bevitel
  • értékesebb zsírsavösszetétel
  • sok fontos vitamin bevitel
  • az átlagosnál több ásványi anyag bevitel
  • magas élelmi rost bevitel

A sok előny mellett számolni kell azzal is, hogy hátrányai is vannak ezeknek az életmódoknak. Az egyik ilyen az alacsony fehérje fogyasztás, amely vérszegénységet, gyengeséget és testsúlyvesztést is okozhat.

A másik a vashiány kialakulása, a vas felszívódásához jó minőségű fehérjékre van szüksége a szervezetnek. Ide tartozik még a B-12, a kalcium és a D-vitamin hiány. Illetve a talajtól függően a nitrát tartalom is megnövekedhet szervezetükben, mivel vannak növények, amik nitrát felhalmozódásra hajlamosak. Ilyen például a sárgarépa, sóska, paraj, cékla stb.

A megfelelően összeállított és figyelt étrend és életmód mellett, sok előnyre tehetünk szert, ha a növény alapú táplálkozást választjuk.

Ez is érdekelhet

időpontkérés

Ha szeretnél bejelentkezni, töltsd ki ezt az űrlapot.Hamarosan keresni fogunk telefonon időpont egyeztetéssel kapcsolatban.

Kérdezz tőlünk

Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel.